دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

محمد گلریز:تبلیغات جوانی جمعیت با ابزار هنر امکان پذیر است/تهدیدات سالمندی ما را احاطه کرده است

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت محمد گلریز خواننده قدیمی شناخته شده  موسیقی ایرانی گفت: دشمن ملت ما امروز دست روی نقطه حساسی گذاشته و آن هم...
ac-image-kM16417252869F

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت محمد گلریز خواننده قدیمی شناخته شده  موسیقی ایرانی گفت: دشمن ملت ما امروز دست روی نقطه حساسی گذاشته و آن هم جمعیت است، شاید به سادگی از آن عبور کنیم اما ضرورت آینده کشور ما این است که جامعه توجه به بحث جوانی جمعیت داشته باشند.

محمدعلی گلپایگانی ملقب به گلریز، خواننده قدیمی شناخته شده موسیقی ایرانی در گفت وگو با ستاد خبری این رویداد ملی تهدیدات آتی مبنی بر عدم توجه به ازدیاد نسل و جوانی جمعیت صحبت کرد و گفت: این هم یکی از چیزهایی است که دشمنان ملت ایران می خواهند با تبلیغات و مسائل مختلف حاشیه ای بحث فرزندآوری را در کشورمان تضعیف کنند. یک زمان شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» باب بود ولی حال مسائل دیگری را مطرح می کنند

وی در ادامه افزود: وقتی جمعیت جوان کم باشد، قطعا مسائل علمی و دانشی، فناوری و تکنولوژی های جدید هم در کشورمان کمتر خواهد شد و این همان چیزی است که دشمن روی آن دست گذاشته تا مسئله توجه به جمعیت را بین نسل جوان کمرنگ  کند. بنابراین همه می دانیم که سالمندی جمعیت درآینده چه تهدیداتی برای جامعه ای دارد که باید کار کند و رشد و پیشرفت داشته باشد اما باید از سالمندان مراقبت کند اگر امروز به فکر نباشیم ، سال های بعد این تهدیدات دامن همه ما را خواهد گرفت.

گلریز با اشاره به نقش مهم هنرمندان در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت گفت: هنرمندان خوبی الحمدلله مملکت ما دارد ، مردم هم خیلی به آنها احترام می گذارند و به نوعی برایشان الگو هستند ، بنابراین همین وظیفه هنرمند را سنگین می کند که از لباس پوشیدنش تا رفتارهای دیگر و کردار و همینطور فرزندآوری اش الگو و زیر ذره بین باشد.

گلریز با مخاطب قرار دادن جوانان گفت: جوانان باید خیلی هوشیار باشند که راه را اشتباه نروند ، بحث جمعیت خیلی مسئله مهمی است حتی من خودم مایل هستم که چند شعر و ترانه هم در این زمینه بخوانم و در قالب موسیقی وزین و اثرگذار به بازار ارائه دهم، سایر هنرمندان هم باید اینطور باشند . حتی برنامه های صدا و سیما هم می تواند این کارها را پخش کند تا اثرگذار باشدچرا که الان بحث جمعیت از ضرورت های جامعه ما است.

گلریز با اشاره به نظرات رهبر معظم انقلاب درباره بحث ازدیاد جمعیت گفت: البته کارهایی دراین راستا شده و تشویق هایی صورت گرفته منتها کافی نیست باید تبلیغات بیشتر شود چرا که تبلیغات حرف اول را می زند، مثلا موسیقی خوب، فیلم و مستند خوب در این رابطه و مصاحبه در رسانه ها همه جزو تبلیغات است. باید دست به دست هم بدهیم و برای حفظ این مملکت کوشا باشیم چرا که آینده برای جواننان است و به قولی فرزندان ما هستند که وظیفه دارند آینده را حفظ کنند  و حتی رفتارهای جمعیتیشان نیز در نسل آتی اثرگذار است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند