دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: دهم اردیبهشت آخرین مهلت شرکت در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران است.

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی حمعیت فریده الیاس پوریان در گفتگو با ستاد خبری این رویداد ملی گفت: این رویداد ملی با عنوان سهم من از جوانی...
سه در 5

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی حمعیت فریده الیاس پوریان در گفتگو با ستاد خبری این رویداد ملی گفت: این رویداد ملی با عنوان سهم من از جوانی ایران با رویکرد رشد ازدواج و فرزندآوری در بخش های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت ها و موسسات خصوصی و سازمان های مردم نهاد ارزیابی می شود.

وی افزود: در بخش رسانه مواردی چون میزان ازدواج، تعداد تاهل و تجرد کارکنان، ولادت فرزندان کارکنان، طلاق ، معرفی الگوهای جمعیتی، شتاب و دقت در انعکاس اخبار جمعیتی، تولید محتوای خلاق و فاخر، برگزاری جلسات کارشناسی در موضوع ازدواج و فرزندآوری مد نظر است.

الیاس پوریان ادامه داد: در حوزه نخبگان نیز سن ازدواج، تعداد فرزندان، کیفیت فرزندآوری، رابطه با فرزند، کسب رتبه برتر در آزمون ها، تدوین مقاله یا کتاب، تدوین یادداشت، تدریس، سعی در رفع شبهه نخبگان لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش مدیران و دستگاه‌های حاکمیتی آموزش و آگاهی بخشی کارکنان در مورد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بحران سالخوردگی جمعیت، فرهنگ سازی در راستای افزایش جمعیت، جلوگیری از طلاق کارکنان، میزان تاهل و تجرد کارکنان، تشویق به فرزندآوری ، اختصاص ظرفیت های مجموعه محل خدمت به موضوع فرزند آوری و ازدواج، تسهیل و تشویق مادران در فرزنداوری، همکاری با ستاد ملی جمعیت از دیگر آیتم های مورد نظر است.

به گفته الیاس پوریان در بُعد خانواده هم تعداد، تربیت، موفقیت، رابطه، وضعیت مقایسه ای قبل و بعد از فرزند آوری و در بخش شرکت ها و موسسات خصوصی هم آیین نامه تشویقی و انگیزشی سازمان در خصوص کارکنان، محورها و برنامه های فعالیت سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعیCSR، محتوای محیطی سازمان یا تبلیغات محصولات و خدمات تولیدی مد نظر خواهد بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام در مورد سازمان های مردم نهاد هم گفت: مسائل خانوادگی کارکنان، محتوای محیط داخلی سازمان، وجود موضوعات جمعیت و خانواده در اساسنامه سمن ها و پرداختن به ابعاد آموزش، پژوهش، خدمات، فرهنگ سازی در موضوعات خانواده وآزاد در این رویداد ملاک است.

وی هدف از برگزاریی این رویداد را پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین پیشنهادات به منظور تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جوانی جمعیت ، فرهنگ سازی در راستای افزایش جمعیت (ازدواج و فرزند آوری)، ارج نهادن به زحمات مراجع مرتبط با موضوع جمعیت و ایجاد انگیزه در بین آنها، پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط بر اساس قانون برشمرد.

الیاس پوریان چشم انداز این رویداد در حوزه جوانی جمعیت را رخدادی مبتنی بر فرهنگ و هنر غنی اسلامی – ایرانی و الگویی برای احراز اقدامات قانونی در حوزه جوانی جمعیت با هدف افزایش اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد ایده های خود را به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام یا با شماره ۰۹۹۲۴۸۵۸۱۳۳ در بستر پیام رسان ایتا تحویل دهند.

۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به عنوان هفته ملی جمعیت نامگذاری شده است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند