دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

از شعار “سهم من از جوانی ایران” در استان فارس رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، اولین جلسه استانی “خانواده و جوانی جمعیت” بعد از ظهر سه‌شنبه به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.  استاندار...
erxl6drs

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، اولین جلسه استانی “خانواده و جوانی جمعیت” بعد از ظهر سه‌شنبه به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.

 استاندار فارس در این جلسه با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، اظهار کرد: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کارهای عملیاتی ارائه شود.

 وی خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه گردد.

 ایمانیه، بر ضرورت استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق تاکید و خواستار ارتقاء جایگاه استان نسبت به میانگین کشوری شد و در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شوراهای اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شوراهای استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری ها و شوراها را در این زمینه پایش کند.

وی، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا ذیج ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستاها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند درقالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری نیز جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.

 ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش داروهای سقط جنین در بعضی عطاری ها و در فروشگاه ها فعالیت می کند، اقدام کند.

وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی کند واجدین شرایط می توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

در این جلسه همچنین ضمن بحث و بررسی پیرامون برنامه‌های هفته جمعیت از پوستر دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران رونمایی شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.