دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

حجت الاسلام ادیب یزدی:جمعیت جوان نخبگانی و خوداتکا نیاز اینده ایران است

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران در گفت وگو با ستاد خبری این رویداد ملی درباره اهمیت این...
07u_گفت_و_گوی

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران در گفت وگو با ستاد خبری این رویداد ملی درباره اهمیت این بحث و توجه بدان گفت:پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند؛ «ازدواج کنید نسل را زیاد کنید، حتی به سقط که ان هم جزو امت من است و من فردای قیامت به شما امت پرچمعیتم نسبت به سایر امت ها مباهات میکنم». همین نشان می دهد که بحث نکاح و فرزنداوری از ابتدا مورد توجه اسلام و قران کریم بوده است.


وی در ادامه افزود: در قران کریم نیز تاکید شده که ازدواج کنید، بی زنان زن بگیرند و بی شوهران شوهر کنند. تا جمعیت اسلام به حدی برسد که مسلمانان روی پای خود بایستند. خود پیامبر نیز در جای دیگری تاکید می کنند که :«انا الفتی» من جوان هستم و فرزند مردی ام که او هم جوان بود (اشاره به حضرت ابراهیم) و برادر فردی که او هم جوان است(اشاره به امام علی) دارد. پس دو محوز تکثر و جوانی جمعیت در اسلام بسیار مهم است.


وی با تاکید براینکه ائمه ما همه جوان بودند به استثنای صاحب زمان که آن هم مطرح شده هنگام ظهور چهل سال بیشتر ندارند و محاسنشان مشکی است، افزود: جمعیت وقتی زیاد شود، نخبگان ما هم زیاد شده و در رشته های دانشگاهی بیشتر به تولید علم می پردازند، تمدن اسلامی نیاز به تولید علم دارد تا مسلمانان در سطوح بالای جهانی دیده شوند . اگر الان دیده می شود که مدتی است مسلمانان در دنیا عقب نگه داشته شده اند علتش استعمار و ترور نخبگان و اذیت مسلمانان است. همیشه در طول تاریخ نخبگان ما را از بین میبردند.


حجت الاسلام ادیب یزدی با تاکید بر برکت جمهوری اسلامی و امنیت و فراوانی در کشور گفت: امیدواریم با توجه به جوانی جمعیت نخبگان ما روز به روز بیشتز شده و قدرشان را بدانیم، و روند رو به توسعه شتاب بگیرد تا به جایگاه تمدنی شایسته برسیم ما نیاز به جامعه نخبه و محقق و وسط میدان داریم.


وی با اشاره به بهبود وضعیف بهداشت پس از انقلاب در ایران گفت: الحمدالله متوسط سن در ایران به ۷۹سال رسیده، اما همین جمعیت بازنشسته و ناکارامد اگر توجه به جوانی جمعیت نداشته باشیم خطرات و افت هایی دارد. نباید برای اداره امور کشور نیروی جوان کم داشته باشیم، نیروی جوان کارامد دور از شهوت گرایی، الکل و مواد مخدر و مسایل دیگر نیاز ما است، جمعیت اندیشه مند جوان، خوداتکا برای اداره مناصب کشور لازم است تا به برکت خانواده ها اینده کشور را رقم بزند، از دولت هم انتظار می رود که شرایط ازدیاد نسل را بین خانواده ها فراهم کند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.