دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

جعفر دهقان:جامعه کهنسال باعث عقب افتادگی علم و فرهنگ می‌شود

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت در صحبت‌هایی اظهار داشت: قطعا جامعه پیر و کهنسال باعث عقب افتادگی در عرصه علم و...
2556844_306

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت در صحبت‌هایی اظهار داشت: قطعا جامعه پیر و کهنسال باعث عقب افتادگی در عرصه علم و فرهنگ می‌شود و اتفاقات بد و ناگوار زیادی را در بر دارد .

وی با اشاره به اهمیت برپایی جوایزی مثل جایزه جوانی جمعیت گفت:‌اگر این دست جایزه‌ها فکر شده و با برنامه ریزی مناسب اجرا شوند قطعا اثرگذار هستند.دهقان با اشاره به اینکه جامعه نخبگانی و مسئولان می‌بایست درباره راهکارهای برون رفت از تله‌های جمعیتی اظهار داشت: هرکار باید بکنیم تا جامعه را جوان نگه داریم که اگر افرادی مثل ما دیگر عمرشان به پایان رسید،‌جوانان در تمامی عرصه‌ها باشند.

عموم جوانانی که ازدواج می‌کنند هم علاقه مند به فرزندآوری هستند منتها مشوق‌های فرزنددار شدن هم باید بهتر و تسهیل شود.این هنرمند با تأکید بر دغدغه‌های جوانان در عرصه معیشتی اظهار داشت: این دغدغه‌ها باید تأمین شود تا جمعیت رشد کند،‌ اگر قرار است سیاست اعطای زمین، وام یا هر چیز دیگری داشته باشیم برای خانواده‌های اعطایش تسهیل شود تا آنها با فراغ خاطر بهتری به فکر فرزنددار شدن باشند. از خانواده‌های چند فرزنده حمایت شود تا کار و مسکن مناسب داشته باشند

.وی در ادامه افزود: دولت می‌تواند در قالب یارانه‌هایی که بخشی ا زآنها همین الان هم اعطا می‌شود منتها میزان و مبلغش بیشتر شود به یاری خانواده‌ها بیاید و بخشی از مخارج آنها تأمین شود . مردم جامعه هم می‌بایست به لحاظ فرهنگی به سمت و سوی سیاست جدید فرزندآوری حرکت کنند و در این راستا نگاه و دیدگاهشان مثبت شود.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.